پایکان ایران ۱۴۰۱
نسخه‌ی قبلی : ۱۴۰۰ En

فراخوان ارسال پروپزال

پایکان ایران به دنبال سخنرانان با هر سطح تجربه و سابقه‌ای است تا در این کنفرانس مشارکت کنند! اگر از پایتون به صورت حرفه‌ای یا به عنوان یک سرگرمی استفاده می‌کنید و یا فقط علاقه‌مند به پایتون، برنامه‌نویسی و جوامع متن باز هستید، مایلیم در این کنفرانس از زبان شما بشنویم.

همه را ترغیب می‌کنیم بدون توجه به سطح تجربه، پیشنهاد خود را ارایه دهند. ما به دنبال پیشنهادهایی در مورد هر جنبه‌ای از پایتون هستیم: برنامه‌نویسی از مبتدی تا سطوح پیشرفته، کاربردها و چارچوب‌ها، یا اینکه چگونه در معرفی پایتون به سازمان خود نقش داشته‌اید.

لطفاً همچنین این فراخوان پیشنهادات را برای هر کسی که فکر می‌کنید علاقه‌مند است، ارسال کنید.

دستورالعمل برای ارسال پیشنهاد

ما طیف گسترده‌ای از ارایه‌ها، از گزارش پروژه‌های دانشگاهی و تجاری تا مطالعات موردی را می‌پذیریم. مادامی که یک ارایه برای جامعه پایتون جذاب و بالقوه مفید باشد، در برنامه‌ی کنفرانس اضافه خواهد شد.

آیا می‌توانید چیز جدید و سودمندی را نشان دهید؟ آیا می‌توانید نحوه‌ی استفاده از یک ماژول را برای شرکت کنندگان تشریح کنید؟ یا یک ویژگی زبان پایتون را کاوش کنید؟یا نحوه‌ی پکیج یک برنامه را بیان کنید؟ اگر چنین است، لطفاً پیشنهاد سخنرانی خود را ارسال کنید.

انواع مختلفی از ارایه‌ها وجود دارد که می‌توانید به وسیله‌ی آن در پایکان ایران مشارکت کنید. قبل از نوشتن یک پیشنهاد، توضیحات زیر را در مورد انواع ارایه – سخنرانی، آموزش / کارگاه، سخنرانی سریع – در پایکان امسال بخوانید و دستورالعمل‌های مرتبط با هر نوع پیشنهادی را که به بهترین وجه با موضوع شما مطابقت می‌کند، دنبال کنید.

سخنرانی‌ها

این‌ها «سخنرانی‌های با نمابرگ (اسلاید)» استاندارد هستند که در بازه‌های زمانی زیر ارایه می‌شوند:

  • ۳۰ دقیقه
  • ۴۵ دقیقه

بیشتر سخنرانی‌ها ۳۰ دقیقه‌ای هستند، اما تعداد محدودی ۴۵ دقیقه‌ای برای موضوعات مهمی که نیازمند توضیحات و زمان بیشتری هستند، اختصاص می‌دهیم. لطفاً یک بازه زمانی را انتخاب کنید که برای انسجام ارایه شما مناسب‌تر است (تا مخاطب از دنبال کردن آن خسته نشود).

آموزش / کارگاه

به صورت عملی، یک موضوع را با تمام جزییات تشریح کنید. از سویی دیگر، شرکت‌کنندگان در کارگاه ترغیب می‌شوند تا به صورت فعال آموزش را به وسیله‌ی رایانه شخصی / لپ تاپ خود دنبال کنند. این جلسات تقریبا به مدت ۳ ساعت در نظر گرفته شده‌اند. همانند سخنرانی‌ها، ما به دنبال آموزش‌هایی هستیم که بتوانند جامعه‌ی پایتون را در هر سطحی رشد دهد. هدف، ارایه آموزش‌هایی است که به پیشبرد پایتون کمک می‌کند، جامعه برنامه‌نویسان پایتون را توسعه می‌دهد و به صورت کلی آینده را شکل می‌دهد.

قابل توجه مربیان تمام وقت: لطفاً دوره آموزشی خود را به پایکان ایران بیاورید. مربیان می‌توانند تلاش‌های خود در جهت تهیه دوره‌های آموزشی را به نمایش بگذارند، بنابراین نشان دهید که رئوس مطالب شما چیست.

سخنرانی‌های سریع

سخنرانی سریع یک سخنرانی کوتاه است که نباید بیشتر از ۵ دقیقه باشد. شما می‌توانید تقربیا در مورد هر چیزی با در نظر گرفتن ملاحظات زیر صحبت کنید:

  • بدون تبلیغات برای محصولات شرکت‌ها، بدون فراخوان برای «ما در حال استخدام هستیم» (اما می‌توانید کارفرمای خود را نام ببرید).
  • اطلاعیه‌های کنفرانس تنها به یک دقیقه محدود می‌شود.
  • سیاست کنفرانس یک سخنرانی سریع برای یک نفر است: کسانی که در کنفرانس امسال تاکنون سخنرانی سریع ارایه نداده‌اند، اولویت بالاتری دارند.
  • کوتاه سخنرانی کنید، هر چه ارایه‌ها کوتاه‌تر باشند، افراد بیشتری می‌توانند سخنرانی کنند.

توافق‌نامه‌ی انتشار ضبط

بخشی از هدف پایکان ایران تولید محتوایی برای کمک به آموزش پایتون در سرتاسر جهان است، بنابراین تمام ارایه‌های پایکان ایران به صورت ضبط‌شده در وب منتشر می‌شود.

همچنین از همه سخنرانان تقاضا داریم:

  • پذیرش ضبط ویدیویی ارایه‌ها
  • بارگذاری محتوای و مواد سخنرانی در وبسایت پایکان ایران
  • به پایکان ایران اجازه دهید تا سخنرانی‌های ضبط‌شده و مطالب بارگذاری‌شده را تحت مجوز CC BY-NC-SA در دسترس عموم قرار دهد.

برای ساده‌سازی سازماندهی کنفرانس، از همه سخنرانان می‌خواهیم که ضبط ویدویی و انتشار جلسه خود را بپذیرند. تمام سخنرانی‌ها ضبط خواهد شد. نمابرگ‌های (اسلاید) سخنرانی در وبسایت پایکان ایران در دسترس عموم خواهد بود. ویدیوهای ضبط‌شده سخنرانی در کانال یوتیوب پایکان ایران و سایر پلتفرم‌ها بارگزاری خواهند شد.

کجا پیشنهاد خود را ارسال کنید

با توجه به انواع مختلف ارایه‌ها و پیشنهادات، ما واقعاً به دنبال افرادی هستیم تا در مورد آنچه در جامعه‌ی پایتون می‌گذرد، صحبت کنند و به همه ما بگویند که این مسیر به کجا می‌رود. بنابراین، اگر کار فوق العاده‌ای انجام می‌دهید، آن را به اشتراک بگذارید!

با توجه به روند انتخاب رقابتی، سخنرانان بهتر است که پیشنهادات خود را در اسرع وقت ارسال کنند. برای سوالات بیشتر و در نهایت ارسال پیشنهاد خود از طریق رایانامه (ایمیل) team@ir.pycon.org تا تاریخ شنبه ۳۰ مهر ماه ۱۴۰۱ اقدام کنید.